Опис досвіду роботи

Як вчитель математики та інформатики працюю над такою проблемою: використання різних типів нестандартних уроків, мультимедійних засобів та комп’ютерних програм на уроках  інформатики.
Такий орієнтир, що обумовлений особливостями сучасного національно-виховного процесу спрямовує мою діяльність  на вибір інноваційних форм і методів навчання, шукаю оптимальні способи організації уроку.
Широке використання нетрадиційних форм роботи має великий вплив на учнів, стимулює їх до творчого мислення, викликає у них зацікавленість. Уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їхній кругозір, розкрити таланти, заставити працювати на уроці навіть байдужого учня. Бо саме ігри, змагання, різні види дослідницької роботи активізують учнів, що є важливим засобом виховання їх розумової активності. А для вчителя, який бачить «іскорку» в очах своїх учнів це є найвищою винагородою. Це значить, що його «зерна» дали прекрасні сходи на педагогічній ниві. Нестандартні уроки дозволяють змінити модель уроку, розвивають творчий потенціал  учнів і вчителя, спонукають до пошуку, творчості, змінюють роль учнів.
Залучення комп’ютерних технологій на різних етапах навчання допомагає реалізувати основний принцип особистісно  орієнтованого підходу в освіті - принцип діяльності. Сутність цього принципу полягає в стимуляції учнів до освітньої діяльності, що забезпечує можливість саморозвитку, самовираження і самоосвіти дітей. Поєднання традиційних форм і видів роботи на уроці  з комп’ютерною підтримкою дає можливість максимально диференціювати та індивідуалізувати  навчання, зробити процес навчання творчим, дослідницьким, скоротити час на вивчення теми, підвищити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу.
Вкотре переконуюсь у правильності слів відомого українського педагога В.О. Сухомлинського: «Вчитель готується до свого найкращого уроку все життя».
 В процесі своєї роботи визначила , що уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їх кругозір, забезпечити розвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних особливостей. Такі уроки дають можливість дітям реалізувати себе в пізнанні навчальної діяльності. Саме такі уроки можна назвати особистісно  зорієнтованими, тому що під час їх проведення вчитель разом з учнями здійснює рівноправну діяльність щодо засвоєння знань. За таких умов знання, які необхідно засвоїти, стають особистісно значущими, діти мають можливість максимально розвинути свої нахили, розкрити творчий і інтелектуальний потенціал.
Широке впровадження в навчальний процес нових інформаційних технологій включає розробку та практичне використання науково-методичного забезпечення, ефективне застосування інструментальних засобів та систем комп'ютерного навчання і контролю знань, системну інтеграцію цих технологій в існуючі навчальні процеси та організаційні структури.
Загальноосвітня функція вивчення інформатики пов'язана з оволодінням учнями комплексом знань, умінь і навичок, необхідних для повсякденного життя та майбутньої професійної діяльності, вивчення на сучасному рівні предметів природничо-математичного та гуманітарного циклів, продовження вивчення інформатики в будь-якій з форм безперервної освіти.
Виховна функція навчання інформатики пов'язана, зокрема, з формуванням в учнів уміння зважено приймати рішення, нести відповідальність за прийняте рішення, з роллю у вихованні гармонійно розвиненої особи.
Слід зазначити те, що на уроках інформатики учні краще засвоюють і закріплюють новий матеріал під час нестандартних уроків. Тому у навчальному процесі вчителям потрібно частіше проводити уроки у вигляді гри.
З даного питання виступала на методичних об’єднаннях вчителів природничого циклу, ділилася досвідом. А також розробила і провела ряд нестандартних уроків з  інформатики.
Неодноразово брала участь у проведенні районних семінарів з інформатики.
Участь у районних  формах методичної роботи:
8 листопада 2012 року участь у проведенні районного семінару з інформатики.  Провела відкритий  комбінований урок з інформатики в 10 класі.
Тема уроку «Правила стильового оформлення документів різних типів.»
Практична робота №3 «Використання стилів і шаблонів документів»  
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми  є керівником МАН з 1998 року.
2010 - 2011 р. написання з ученицею Боднар Іриною (11-А клас) науково - дослідницької роботи з інформатики  «Комп’ютерна графіка» (ІІІ місце)
Діти беруть активну участь у міжнародних конкурсах з математики " Кенгуру"  з інформатики «Бобер», інтернет – олімпіадах з математики та інформатики.
З 2006 року є тренером інформаційно  – комунікаційних технологій: «Партнерство у навчанні»,«Інтел. Навчання для майбутнього», «Курс цифрових технологій», «Вчителі в онлайні». Неодноразово проводила навчання для вчителів школи та району. У школі 99% вчителів пройшли навчання за програмою «Інтел. Навчання для майбутнього», «Партнерство у навчанні», «Курс цифрових технологій».
 Не зупинятись в пошуках, творити, бути щасливою і дарувати щастя іншим. Тільки так можна відчути задоволення від своєї роботи  й побачити вогники в очах учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар