Як вчитель математики та інформатики працюю над такою
проблемою: використання
різних типів нестандартних уроків, мультимедійних засобів та комп’ютерних
програм на уроках інформатики.
Такий орієнтир, що обумовлений особливостями сучасного національно-виховного процесу спрямовує мою діяльність на вибір інноваційних форм і методів навчання, шукаю оптимальні способи організації уроку.
Широке використання нетрадиційних форм роботи має великий вплив на учнів, стимулює їх до творчого мислення, викликає у них зацікавленість. Уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їхній кругозір, розкрити таланти, заставити працювати на уроці навіть байдужого учня. Бо саме ігри, змагання, різні види дослідницької роботи активізують учнів, що є важливим засобом виховання їх розумової активності. А для вчителя, який бачить «іскорку» в очах своїх учнів це є найвищою винагородою. Це значить, що його «зерна» дали прекрасні сходи на педагогічній ниві. Нестандартні уроки дозволяють змінити модель уроку, розвивають творчий потенціал учнів і вчителя, спонукають до пошуку, творчості, змінюють роль учнів.
Такий орієнтир, що обумовлений особливостями сучасного національно-виховного процесу спрямовує мою діяльність на вибір інноваційних форм і методів навчання, шукаю оптимальні способи організації уроку.
Широке використання нетрадиційних форм роботи має великий вплив на учнів, стимулює їх до творчого мислення, викликає у них зацікавленість. Уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їхній кругозір, розкрити таланти, заставити працювати на уроці навіть байдужого учня. Бо саме ігри, змагання, різні види дослідницької роботи активізують учнів, що є важливим засобом виховання їх розумової активності. А для вчителя, який бачить «іскорку» в очах своїх учнів це є найвищою винагородою. Це значить, що його «зерна» дали прекрасні сходи на педагогічній ниві. Нестандартні уроки дозволяють змінити модель уроку, розвивають творчий потенціал учнів і вчителя, спонукають до пошуку, творчості, змінюють роль учнів.
Залучення комп’ютерних технологій на
різних етапах навчання допомагає реалізувати основний принцип особистісно орієнтованого підходу в освіті - принцип
діяльності. Сутність цього принципу полягає в стимуляції учнів до освітньої
діяльності, що забезпечує можливість саморозвитку, самовираження і самоосвіти
дітей. Поєднання традиційних форм і видів роботи на уроці з комп’ютерною підтримкою дає можливість
максимально диференціювати та індивідуалізувати
навчання, зробити процес навчання творчим, дослідницьким, скоротити час
на вивчення теми, підвищити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу.
Вкотре переконуюсь у правильності слів
відомого українського педагога В.О. Сухомлинського: «Вчитель готується до
свого найкращого уроку все життя».
В процесі своєї роботи визначила , що уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їх кругозір, забезпечити розвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних особливостей. Такі уроки дають можливість дітям реалізувати себе в пізнанні навчальної діяльності. Саме такі уроки можна назвати особистісно зорієнтованими, тому що під час їх проведення вчитель разом з учнями здійснює рівноправну діяльність щодо засвоєння знань. За таких умов знання, які необхідно засвоїти, стають особистісно значущими, діти мають можливість максимально розвинути свої нахили, розкрити творчий і інтелектуальний потенціал.
В процесі своєї роботи визначила , що уроки з нестандартними формами роботи допомагають швидко і якісно перевірити знання учнів з вивченої теми, розширити їх кругозір, забезпечити розвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних особливостей. Такі уроки дають можливість дітям реалізувати себе в пізнанні навчальної діяльності. Саме такі уроки можна назвати особистісно зорієнтованими, тому що під час їх проведення вчитель разом з учнями здійснює рівноправну діяльність щодо засвоєння знань. За таких умов знання, які необхідно засвоїти, стають особистісно значущими, діти мають можливість максимально розвинути свої нахили, розкрити творчий і інтелектуальний потенціал.
Широке
впровадження в навчальний процес нових інформаційних технологій включає
розробку та практичне використання науково-методичного забезпечення, ефективне
застосування інструментальних засобів та систем комп'ютерного навчання і
контролю знань, системну інтеграцію цих технологій в існуючі навчальні процеси
та організаційні структури.
Загальноосвітня
функція вивчення інформатики пов'язана з оволодінням учнями комплексом знань,
умінь і навичок, необхідних для повсякденного життя та майбутньої професійної
діяльності, вивчення на сучасному рівні предметів природничо-математичного та
гуманітарного циклів, продовження вивчення інформатики в будь-якій з форм
безперервної освіти.
Виховна функція
навчання інформатики пов'язана, зокрема, з формуванням в учнів уміння зважено
приймати рішення, нести відповідальність за прийняте рішення, з роллю у
вихованні гармонійно розвиненої особи.
Слід зазначити
те, що на уроках інформатики учні краще засвоюють і закріплюють новий матеріал
під час нестандартних уроків. Тому у навчальному процесі вчителям потрібно
частіше проводити уроки у вигляді гри.
З даного питання виступала на
методичних об’єднаннях вчителів природничого циклу, ділилася досвідом. А також
розробила і провела ряд нестандартних уроків з інформатики.
Неодноразово
брала участь у проведенні районних семінарів з інформатики.
Участь у районних формах методичної роботи:
Участь у районних формах методичної роботи:
8 листопада 2012 року участь у проведенні районного семінару з інформатики. Провела відкритий комбінований урок з інформатики в 10 класі.
Тема уроку «Правила
стильового оформлення документів різних типів.»
Практична
робота №3 «Використання стилів і шаблонів документів»
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми є керівником МАН з 1998 року.
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми є керівником МАН з 1998 року.
2010
- 2011 р. написання з ученицею Боднар Іриною (11-А клас) науково -
дослідницької роботи з інформатики «Комп’ютерна графіка» (ІІІ місце)
Діти беруть активну участь у міжнародних конкурсах з математики " Кенгуру" з інформатики «Бобер», інтернет – олімпіадах з математики та інформатики.
З
2006 року є тренером інформаційно
– комунікаційних технологій: «Партнерство у навчанні»,«Інтел. Навчання
для майбутнього», «Курс цифрових технологій», «Вчителі в онлайні». Неодноразово
проводила навчання для вчителів школи та району. У школі 99%
вчителів пройшли навчання за програмою «Інтел. Навчання для майбутнього»,
«Партнерство у навчанні», «Курс цифрових технологій».
Не зупинятись в пошуках, творити, бути щасливою і дарувати щастя іншим. Тільки
так можна відчути задоволення від своєї роботи
й побачити вогники в очах учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар